4 Şubat 2020 Salı

Bir Engelli Ne İster?

İnsan ilgilenmediği bir konuşma olunca o ortamdan yürüyüp çıkabilir... 

Bakın şimdi, bu cümleden hayatımın özetini çıkaracağım.
Değil ilgilenmek anlamadığım konuşmadır o benim, hele bir de sesleri duyup kelimeleri anlamamak var ya... Neden mi? İşitme kaybım var da ondan. Yüzdesini bilmiyorum ama kulaklığımı çıkarınca %10'luk bir oran kalabilir. Ayrıca Serepral Palsiliyim.

Konumuza dönelim. Engelim Ataksi türünden olduğu için kalkıp gidebilirim, evet. Ama kendi irademle hareket edebilsem de desteksiz yürüyemem ve ilgi odağı olmayı sevmem. (Yoldan çevirip yanımda ki kişiye sorunumun ne olduğunu soran insanlar bile gördü bu gözler, acıyan bakışlar da cabası...)

Mesela uzun süre görmediğim uzak akrabalar etrafımı sarar ve kalkmaya yetlendiğinde yüksek sesle, çocuk gibi seni sorgular;  "Nereye gidiyorsun?" (Odama) "Neden gitmek istiyorsun? Sıkıldın mı yoksa?" Ve ben nezaketen "Sıkıldım" diyemem.
Öldürücü bir nezaketim var evet ama karşımdaki de düşünceli olsa ya... 
Ya hu duyamıyorum, kalkıp gidemiyorum da; durumu anlaman için ille de "Sıkıldım be sizden!" demem mi gerekiyor?

Haklarını yemeyeyim, bütün tanıdıklarım böyle değil elbette... Aslında öyle ortamlara da çok girmiyorum annem sayesinde:)
E o zaman neden anlattım, "Ajitasyon" mu yapıyorum? 

Kenarda dursun, blogun adını boşuna "Küçük Dünyam" koymadım ya:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Twice Born