10 Ekim 2016 Pazartesi

Armageddon

'Dünya'nın sonuyla tesisatın ne ilgisi var ?'demeyin. Sondaj gerekiyorsa olur tabii. Hele Harry nam-ı diğer Bruce Wils varsa, çok güzel olur
Harry'nin kızını ilk önce Anne Hathaway'a benzettim. Her şeyiyle benzetsem de, ilk sahne de tip tip babasına bakan deniz gözlerini görünce 'Bu gözlerin bir anlamı olmalı' dedim. Ve Liv Tyler ile tanıştım;)


Dünya'nın dört bir yanında oluşan felaketlerin ışığında, bir gök taşı tespit ediliyor. Bu arada o felaket, 18 yaslarında bir çocuğun tam yumruğu yiyeceği sırada meydana geliyor. Kurgu iste, ne diyeyim;) 
Gök taşının ayağına kadar gidip, sondaj yapıp bomba koyması ekip çağırırlar. Önce patron gelir, NASA' nın ona sunduğu 'Eğitimli aptallara' burun kıvırır..
Aralarında rahmetli Michael Clarke Duncan'nin da olduğu kendi grubunu toplar ve uzaya bilim adamından çok tamirciler gider.


Ekipte patronun kızıyla birlikte olan, Harry'nin sinirlerini sonuna kadar zıplatmış, sonunda kovulmuş, yine de kızıyla nişanlanmayı basarmış müstakbel damatta vardır.
Gitmeden önce nişanlısını kucağına alıp 'Bir jete binip gidiyorum, ne zaman dönerim bilmiyorum' sözlerine sahip bir şarkı söyler. Şarkıya ekip de katılır ve onları uğurlamaya gelmiş başkan yardımcısı 'Bizi bu soytarılar mı kurtaracak?' diye burun kıvırır;)

Sonrasını anlatmayayım, sadece esprili bir bölümü aktarayım; Ekip bir ara umutsuzluğa düşer ve adamlardan biri 'Dünya'nın sonunu en ön sıradan izleyeceğiz' diye dalga geçer;)
İsler düzelir ama son bir iş kala yine bir sorun çıkar. Bombanın uzaktan kumandası bozulur, birinin arkada kalması gerekir. Anlaşmazlık olduğu için, çöp çekerler. Patronun damadı çıkar ve eşlik etmek için Harry gönüllü olur.
Bastan beri geride kalmak isteyen Harry, damadı gönüllü gitmeyeceği için onu mecbur bırakır, astronot kıyafetinde delik açıp onu asansöre kilitler. 'Bu benim işim!' diye bağırmasına, 'Senin işin kızıma bakmak' diyerek yüreğimi dağlar. Filmin sonunda, klise sahnesinde kızının babasının resmine gülümsemesiyle ve benim dağlanan yüreğimle, film biter.
'Senin yüreğin niye sağlanıp duruyor?' diye soranlara, 'İzle de gör' cevabını sunuyorum;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Son Of Cain