12 Mart 2017 Pazar

Serenad

Zülfü Livaneli'nin şaheseri... İşitme engelli olduğum için, yanımdakilere,Böyle bir an da ne konuşulur?" tarzı sorular soruyorum. Kitabın başında ki bölüm sayesinde fikir sahibi oldum. Teşekkürler Livaneli:)
Konusuna gelince; Tarihi bir roman gibi...

.
Çok şey öğrendim: Agatha Christie'nin Istanbul'da konakladığını bilmiyordum mesela. Yıllardır kitaplarıyla oyalandığım deha kadının, kitaplarından birini vatanımda yazdığını bilmek güzel bir his:)

Albert Einstein'in Yahudi bilim adamlarını Nazi zulmünden kurtarmak için Türk Cumhuriyeti'ne mektup yazdığını, o donemin başkanı İsmet Inönū tarafından red edildiğin, sonra büyük önder Atatürk'ün davetliyle Türkiye' ye geldikleri,  Atatürk'ün onlara diş ve göz muayeneleri yaptığını da bilgi birikimime ekledim:)

Şile diye bir yerin varlığını dahi bilmiyordum.
Böyle güzel bir yeri kaçırmışım... Yanarım,  yanarım...




1 yorum:

  1. Gercekten hem bilgi hem duygu dolu bir kitap, etkisinde kaldim..

    YanıtlaSil

Karar Anı

Konumuz: Zuhal Sadakatsiz'e devam etmeli mi? Hep söylerim, (Ama hiç yazmadım) klişeleri klişe yapan eylem değil anlatım tarzıdır. Yani s...