4 Temmuz 2017 Salı

"Bu gidiş gidiş değil"

La Tarkan! "Nasıl bir şeysin" dostum sen he? Kısa bir süre önce yazı yazmıştım ve yine yine kuzu kuzu yazıyorum:) Seni anlatmaya kelimeler yetmiyor ki...
Sadece sevdiğimden değil, öyle şarkılar yazıyorsun ki... Sen bir sanatçı değilsin, sen; adamsın, adam! Ya da ergenlerin diliyle, (ki ben de ergenim:) adamın dibisin dibi!

Son albümünden "Affedin Bizi Çocuklar" ve daha önce çıkardığın "Uyan" şarkıların baştan sona sosyal içerikli.

"Adımı Kalbine Yaz"  şarkında bile, bütün insanlığın şikayet ettiği bir konuya parmak basmışsın. Şöyle ki; Bugün o yüzüne gülen dost sandıkların / Yarın da yanında olacak mı? 

Söz konusu şarkıları dinlemek sizden, ben Adem Uysal'ın şiirini paylaşacağım;

Nereden bilsin onlar savaşı,
Arkasında bıraktığı yanmış yıkılmış harabeleri,
Gözü yaşlı anneleri,
Dulları yetimleri.
Evi barkı yıkılıp sokakta kalanları,
Bilemezler çünkü çok küçük onlar.
Bir yandan bomba yağdırırken uçaklar,
Her şeyden habersiz sokakta oynar onlar.
Ey gözü dönmüş caniler,
Bre eli kanlı katiller,
Size ne yaptı bu sabiler? 
Melekler kadar masumdur dünyadaki tüm çocuklar.
Bre gölgesinden korkan ödlekler,
Şehirlere bomba atan,
Dünyayı yiyip yutan,
Siz misiniz onlar mı? 
İşi gücü işgal talan,
Kan dökmekten zevk alan,
Siz misiniz onlar mı? 
Ey uygar geçinen bebek katili yaratıklar
İninize dönün, burada ne işiniz var! 
Ey tüm dünya çocukları,
Durduramadık savaşları,
Sizleri koruyamadık, üzgünüz çocuklar.
Ne olur affedin,
Affedin bizi çocuklar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum 3

 Niye şaşırdın Volki Tolki?