25 Ekim 2019 Cuma

Beyin de Ararken Bağırsak Da Buldum

'Buralar hep dutluktu..' 
Eger siz de bu esprili cümleyi kullanıyorsanız size bir haberim olacak. Bu sözün gerçeklik payını biliyor musunuz? Esprisel değil bilimsel:) 

Kendisi bizim ilk halimiz...

Ana rahminde ki çocuğa hep cerez isimleriyle seslenen millet için, şok olmayacaktır :)

Cümlenin gerçek anlamını öğrendiğimize göre, sözü kullanabileceğimiz bir mekan bulalım. 
Epey düşündüm bunu, bir kaç yüz mikroorganizmamı bu ise feda ettim :)

Ultrasonla cenine bakan bir doktor..  Ve ilk halimiz dut ya?
Söyle desin.

- Hey gidi X hanım. İlk geldiginizde hep buralar dutluktu, şimdi ise maşallah işi ilerletmişsiniz. 

Şaka bir yana.. 

Enfeksiyonu kapan bebeler için söylenen 'Mikrop kaptı' sözüne açıklık getiriyor kitap. 
Yazacağım, anladığım kadarıyla tabii.. 

Analarımız... Bizi bu kirli dünya da temiz tutma çabalarına, taa rahimlerine düştüğümüz an başlamış:)

Ne zaman ki 'Koruma' eşliğinde ki steril bölgeden çıkarız , ilk an da başlarız kirlenmeye. 
Bizi yakalayan doktorun eldiveninden bile gelebilir ilk mikrop. 

Ellerini yıkamadan dokunan, sapur supur öpen yakınlar da cabası.. 

Aynı kişiler, Bebek enfeksiyon kapıp kuvöze gittiğinde biraz suçluluk duyarlar. 
Kendimden biliyorum maalesef.. 

Sonra anne bize erzak verir, süt ve yararlı bakteri... Yine bizi korumaya alır bizi :)

Bilimi seven ama öğrenmek için uğraşmayan bendenizin, tam aradığı kitap: Beyin De Ararken Bağırsak Da Buldum

Ayrıca hapşırık niyetiyle dışarı çıkmaya çalışan mikrobiyotalar, alacağınız olsun..
Nenize yetmiyorum ben? 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Kedi Masalı

Bugün harika bir gelişme yaşadım,  haftalar süren çabalarımın mükâfatını sonunda aldım. Diğer bir deyişle, Karamel'i okşadım:) Karamel b...