18 Ekim 2019 Cuma

Camdaki Kız

Gülseren Budayıcıoğlu'nun 'Camdaki Kız' ını okuyorum. Ve 'Kader Motifi' terimini anladığımı sanıyorum.
Bunu da buraya yazıyorum:)

İki ana karakter var: Hayri ve Nalan... Nostaljik bir isme sahip olduğu gibi kişiliğiyle, hikayesiyle Yeşilçam'dan çıkma :)
İkisi de yana yıkıla aşklarından dem vurdular ama geçmişlerini anlattıkça travmalar çıktı ortaya...

Hayri : Esmer, uzun boylu, iriyarı, kırmızı montlu bir adam. Yazar ve sekreteri, onu İbrahim Tatlıses'e benzetmiş... Büyük ihtimalle Türk bıyığı da vardır.:)

Yokluk içinde büyümüş, yapmadığı hataların sopasını yemiş, anne ve abisini erken yitirmiş, sevgiye aç bir eleman...

Evli olduğu halde başkasıyla 7 yıldır aşk yaşayan, simdi de 2'sinin üstüne başkasını bulan ayrangönüllü...

Nalan: Güzelliğiyle, ismiyle, cinsiyle, dudağının üstünde ki siyah beniyle, yürümek yerine kuğu gibi süzülmesiyle Nostaljik bir hatun....

Bu iki insan 2 parçalı bir yap-bozu oluşturuyor.

Zaten bildiğim bir şeyi yine öğrendim: hayatın sillesini yiyenler ya sosyolog kesiliyor, ya filozof...
Hayri gibi...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Kedi Masalı

Bugün harika bir gelişme yaşadım,  haftalar süren çabalarımın mükâfatını sonunda aldım. Diğer bir deyişle, Karamel'i okşadım:) Karamel b...