11 Haziran 2016 Cumartesi

Sırlar Geçidi

Olayın ilk kitapta bittiğini düşününce, devam kitabının bağlantısız, yeni bir macera olduğunu düşünüyoruz. En azından ben öyle düşündüm:)
Ve çok güzel yanıldım:) Okuması çok keyifli oldu, yazması da öyle olması dileğiyle...

Kitabın türü fantastik ve kitabı okuyan herkes oyuna katılma hakkı kazanıyor. İlk kitapta, Elif'in macerasında bir tuhaflık olduğunu sezmiştim. Sanırım Cem Gülbent'de bunu istemiş.
Şaşırdım çünkü kitap arkadaşı tarafından ödünç alınıyor. Sonra Elif bir yerden yeni bir kitap buluyor, ama konumuz bu değil. Arkadaşın okuyup oyuna katılmasını okuyoruz.

Yeni oyunculara gelince, öğretmenleri kitabı okuyup çok etkilenen öğrencilerine şaka yapıyor. Bir elemanı, Paroks gibi giydiriyor ve oyuna katılacak 3 kişiyi seçtiriyor.
Öğrenciler, şakasından da çok etkileniyorlar. E öğretmenleri dışarı çıkarılmış, ne olduğu belirsiz bir adam onlara emir veriyor.

Bu şakadan çok, intikam amaçlı aslında. O 3 öğrenci, okul gezisinde kaybolup kendisini endişelendirmiş yaramazlardır.
Sebep ortaya çıkıyor ve öğrenciler eve giderken öğretmenleri son bir gıcıklık yapıyor. Paroks gibi "Gecenin Gizemli Oyununda Başarılar Dilerim" diyor ve "Biz siz olmadan oynamayız oyunumuzu" cevabı alıyor.

Netice de öyle oluyor. Öğrencilerinin çığlıklarından o kadar etkileniyor ki, oyununda onları kurtarmaya çalışıyor.

Biraz geriye gidelim. Kendisi de sınıftan çıktığında, Paroks kılığına soktuğu adam gelip kitabı geri veriyor. Sonra, aynı adamla, ters iskamette yine karşılaşıyor. Ve gelsin "Gecenin Gizemli Oyununda Başarılar Dilerim" lafı...
Ama bu sefer, gerçek Paroks söylüyor.

3. oyuncu, gönlüm de taht kurmuş bir kahraman...
Oyun, Rize'nin Güney Köyü'nde geçiyor ve mübadele edenlerin arkalarında bıraktı hazinelerin izini sürüyor.

Önceleri, mübadele olayının sadece Trabzon'da olduğunu sanıyordum. Şimdi düşündüm, Komşu şehirler neden nasibini almamış olsun?
Sonra yine düşündüm, saçmalıyorum ben ya! Rum'lar koca bir millet, nasıl sadece Karadeniz'de olsunlar?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Twice Born