10 Mayıs 2016 Salı

Niyet Ettim Frost'u Yazmaya

Elimizde, "Psikoloji kalpten kalbe olan bir şeydir" diyen Asistan Yoon var.


Bir de, bu tanımı kağıt gibi buruşturup çöpe atan üstad Frost.



Hasta insanlara psikolojik destek verirken, kendisi de hasta olan bir adamın öyküsü... Aşırı duyarlı asistanının getirdiği belalara bakınca, bu daha uygun bence. Zaten yalan makinesi gibi adam, gözünden bir şey kaçmıyor.

Karakterlerinden başka ortak noktası olmayan dizi de, en akılda kalan bölüm;5 bölüm. Aynı zaman da ablamın bana uyarladığı karakter.
Asistanı iş verenine ilk danışmanlığını soruyor ve karşılığında şiddetli red cevabıalıyor. Ama senaristler sağ olsun.

Kız arkadaşının kardeşi ... Kişilik Bozukluğu Hastasıdır. Duygularını kontrol edemez.
Bir gün erkek arkadaşıyla dertleşmesine şahit oluyor, "Bazen hiç kardeşim olmamasını diliyorum" dediğini işitiyor. Sonra "Hayatta ki en sevdiğim insan" diye erkek arkadaşını ikna etse de, kardeşi kırılıp gitmiş çoktan.

Bu esnada, diziyi durdurup ablama dedim ki, "Benim için böyle şeyler söylersen, öldürürüm seni!"

Ve diziye dönüş...
Kardeş karakter hem kırgın oluşundan, hem de hasta oluşundan banyo da bileklerini kesiyor.

Bu hastalıklarda aşırı bağlanılan biri oluyor. Bu vakada ise, "Güneş" rolünü Frost üstleniş. Ve kardeşi onun gözetimindeyken öldüğü için "Katil" Damgası yiyor.
Tabii bunda, müdürle konuşurken "Eğlenceliydi aslında" demesinin payı büyük.

İşin aslı hasta harika resim yapıyor, Frost'ta ona manken olmuş. Adamın doğum gününde onun için yaptığı resmi vermek için yanına gidiyor ve ablasının sözlerini işitiyor.
Hiç bir şey yapmadan resmi, kartıyla birlikte duvara yaslayıp gidiyor.

Ve Frost, bu iki hadiseyi birleştirince anlıyor, hastanın güneşinin kendisi değil ablası olduğunu. Ablasının şikayetleri üzerine yaşamına son verdiğini...
Kız arkadaşına söylemez, çünkü öğrenirse kahrından ölür. Onun yerine, nefret kusacağı bir hedef verir.

Ertesi gün ablamın Facebook duvarına yazdım ki, "Hasta değilim, ama sen benim güneşimsin abla"
Ve 1 saat sonra sildim, Aramızda olan bir şakayı, cümle aleme söylemenin alemi yoktu."Hastalığınla ne ilgisi var?" demezler mi adama...

Bir de öğüt vereyim; son 2 bölümü art arda izleyin. Yani bizim gibi 3. ve 2. bölümü bir gece de izleyip, finali yarıda bırakmayın. Yoksa benim gibi meraktan çatlayıp, uykunuzdan olursunuz.
E ne demişler, "Düşmanımın bile başına gelmesin."


Not; Uzak doğu dizilerilerini konu aldığım yayında,"Lütfetmek" deyimini kullanmıştım. Burada da, "Niyet etmek" deyimi var.

"Aileme Neler Oluyor? dizisini analiz etmeden önce, bu yayını yazmıştım. Ama bir hatam yüzünden yayınlamak nasip olmadı.
Yani bu iki deyim arasında ki bağlantıyı anlayın da, esprim güme gitmesin:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Son Of Cain